Friday, July 29, 2011

Wanita Yang Tidak Disukai Lelaki...

1. Wanita Lancang dan Mengawal Suaminya - Setiap lelaki selalu merindukan pendamping hidup yang solehah, taat beragama dan tunduk kepada ALLAH dan RasulNYA. Dan setiap kaum lelaki benci terhadap wanita yang gilakan kuasa, gemar mengawal suami dan sentiasa mahu menang. Bahkan suaminya sering kali dianggap tidak wujud.

2. Wanita Yang Gemar Mengeruhkan Keadaan - Dia selalu curiga, berprasangka buruk dan tidak senang melihat suasana senang.

3. Wanita Yang Bijak Berkata - Selalu ingin menonjol dan mempamerkan kemampuan. Pendapatnya tidak boleh dibantah.

4. Wanita Egois - Wanita ini tidak mahu melayani namun selalu minta dilayani.

5. Wanita Tomboi - Menyerupai lelaki. Sah tidak disukai.

6. Wanita Yang Gemar Menentang - Keras kepala dalam mewujudkan kemahuannya, tidak mahu tunduk kepada sesiapa (termasuk suami). Inilah wanita yang paling dibenci oleh kaum lelaki.

7. Wanita Yang Tiada Bercita-cita - Jenis wanita yang hanya menganggap bahawa tujuan hidup paling akhir adlah menikah dan setelah itu semuanya dianggap selesai. Tidak ada cita cita atau harapan.

8. Wanita Pendusta - Terbiasa berdusta dan asyik dengan gaya hidup yang palsu.

9. Wanita Yang Gemar Berleter - Membebel tanpa tujuan dan faedah. Bicaranyan tanpa kawalan dan ttidak memghiraukan lawan bicaranya.

Wahai wanita diluar sana elakkan lah diri daripada menjadi 9 punca wanita yang tidak disukai lelaki. INSYAALLAH kita mengharapkan yang terbaik dari kedua-dua pihak. Sikap manusia boleh diubah sekiranya kita mahu mengubahnya.

P/S: Di adaptasi dari sebuah buku "Indahnya Kahwin Muda" oleh SYAWANA AZIZ

0 comments:

Post a Comment