Wednesday, June 16, 2010

listen n sing ~

video

Just another wave...

I can’t feel it anymore

Why I m so stupid…

I shouldn’t say anything,

I shouldn’t tell everything,

I am hopeless,

I should keep it to myself,

Things just getting worst,

I need that “smile”…

I love the smile…

Now I lose everthing…

Saturday, June 12, 2010

SHE n’ Y0U


She is so pretty,
She is so charming,
She is so attractive,
She is so green,
Sometimes is so sad…
You can only see her,
You can only look at her,
You can only smile at her,
You can only say few words to her,
You have to be you,
Sometimes reality can be painful…

Thursday, June 10, 2010

Senyuman Kala Gerimis

lewat petang itu,
bersaksikan gerimis,
ada cerita,
ada seloka,
ada gelak tawa,
lewat petang itu,
bersaksikan gerimis,
ada keindahan,
ada kedamaian,
dua insan,
ciptaan tuhan,
lewat petang itu,
ada senyuman,
terukir di bibir...

dari >> senyuman gadis gerimis

i will remember this, thanks a lot...

Wednesday, June 9, 2010

YOU

No matter where YOU are,
I always turn to find YOU.
No matter how hard for YOU,
I always turn to find YOU.
No matter how pain it hurts YOU,
I still turn to find YOU.
Because YOU always be there,
Whenever I need YOU...

Thanks for being YOU...

But how...

Once I turn...

YOU were not there...

Where I can find YOU...





P/s: appreciate the people around you

Tuesday, June 8, 2010

why I always hurt people!!!

Do i deserve all this...

I just wanna say I am sorry...

Really sorry...

Sorry for being insensitive towards you...

why am I like this...

I don know...

I have to smile no matter what...

I never know...

I still can’t get through her heart,

Never know what she thinks…

Never know what she feels…

I still not good enough maybe,

Never know what she likes…

Never know what she hates…

I still can’t open her heart,

Never know what she wants…

Never know her feelings…

Hurm…

….

Monday, June 7, 2010

...


“They say when you are missing someone that they are probably feeling the same, but I don’t think it’s possible for you to miss me as much as I’m missing you right now” ~ unknown

“If I can give a single flower for every time I think about you, I don’t think there will be any flower left” ~ edz

“coz I really miss you…” ~ for you…

Friday, June 4, 2010

Dalam Hati ada apa??

I don have a proper answer...

I juz can say that,
Keep me and I will keep you in heart. Lock it up and throw away the key so that no one can ever take you from me.

Thursday, June 3, 2010

Cerita Dongeng...

Pada suatu hari di sebuah sekolah yang agak besar dan cantik, ade seorang budak yang baru pindah masuk ke sekolah itu. Dia sangat aktif dan di sukai kawan2 nyer. Tapi ni bukan cite budak tu ngan kawan2 die tapi dengan cikgu sekolah itu.

Maka bermulah melodramatic cite mereka.

Selepas lebih kurang sebulan budak tersebut berpindah ke sekolah tersebut. Oh mintak maap para pembaca… sebelom itu mari ke menamakan watak watak dalm cite nie. Memandangkan sye yang tulis sye nak menamakan budak tersebut sebagai adli hehe =P dan cikgu nyer Cikgu X.

Di dalam kelas Bahasa Melayu

Cikgu X: Hari ni kita akan belajar menulis 1 ayat dan kamu sume kene cakap ayat kamu di hadapan kelas ok.

Tiba lah giliran budak baru nie, Adli

Adli: Nama sye Adli, ayat sye untuk hari ini adalah: SAYA SUKA CIKGU SAYA, DIA NAMPAK CANTIK BILE PAKAI BAJU WARNA MERAH. (dengan nada yang ceria)

Cikgu X terdiam seketika

Cikgu X: adli! (meninggikan suara sedikit), nape kamu cakap bukan bukan nie.
Adli: ayat saye SAYA SUKA CIKGU SAYA, DIA NAMPAK CANTIK BILE PAKAI BAJU WARNA MERAH, bukan ayat bukan bukan.

Cikgu X tergelak seketika. Tapi kembali serius.

Cikgu X: Boleh kamu buat ayat lain?
Adli: X boleh! (dengan suare yang agak marah)
Cikgu X: kenapa? (Sambil memegang kepala adli)
Adli: sye ske kat cikgu sebab tu saye buat ayat nie. (dengan nada yang sayu)

Cikgu X menyuruh adli duduk di tempat nyer dan meneruskan kelas. Adli pula agak down ckit hari tersebut. Keesokkan hari nyer Adli tidak datang ke sekolah selama 2 hari berturut2. Cikgu X mula risau. Pada hari ketiga adli datang ke sekolah, tetapi tidak seceria seperti hari2 sebelomnya. Cikgu X berjumpe dengan adli pada waktu rehat dengan bju berwarne purple pada hari itu dan Terserlah keanggunanya.

Cikgu X: kenapa kamu tidak datang ke sekolah adli?
Adli: …. (diam seribu bahasa)
Cikgu X: kamu marahkan cikgu ke?
Adli: …. (menggelengkan kepala)
Cikgu X: cikgu nak mintak maaf, pasal ayat hari tu. Kamu maaf kan cikgu? Kamu berhak untuk suka cikgu dan cikgu pun suke adli. Tapi adli kene janji untuk belaja bersungguh sungguh k.
Adli: (kembali ceria dengan matanya yang bulat) btul ke!?? Yea! Mekaseh!
Adli kemudianya memberikan sehelai kertas yang yang dikeluarkan dr kocek seluar die. Kertas tersebut tertulis:

“saya pon nak mintak maap dengan cikgu sebab ayat saye hari tu. Mak sye suruh minatak maaf dengan cikgu. Sye janji tak kan cakap bukan bukan lagi tapi lain kali saye akan tulis bukan bukan untuk cikgu – WO HEN AI NI. Sye nak mintak maaf juga sebab x datang due hari. Sye bru blaja ayat ni dari kawan cina sye”

Cikgu X tersenyum gembire…

Adli: Cikgu, esok cikgu nak pki bju warne ape?
Cikgu X: kamu teka ok? esok kite tgk betol atau x.
Adli: hehe ok! (sambil berlari ke kelas)

Kalo cite ni bosan mintak maaf, sbb sye ni bnyak berimaginasi sejak akhir akhir nie… HEHE…

Cerita ni hanya rekaan semata mata, kalo sye ade tersinggung mane mane pihak sye harap di ampunkan.. =)

3:14 am in the morning…

Her mood is like a rainbow after the rain with full colours, she can cry but she laughs after few seconds. At the same time, I pity of her (I can’t write the reasons here). She has the looks that every pretty girl dream off but that is not good enough to make someone happy especially herself. She makes herself busy with her duty, coz she doesn’t want to think about it anymore. Deep inside her heart we never know how it feels to be treated that way. Her childlike smile makes me happy when I talk to her on the phone. She is like an angel with wisdom to make people happy with her laugh. Why can’t I give the happiness that she wanted so much?? Coz I am not him… I am just a pedestrian who walk past her life with concern and care. I feel awkward at first but I do like her.

Wednesday, June 2, 2010

When I first saw you…

I always think that you are the same you,
Your photo makes me happy even for awhile,
Time slows down when I first saw you,
Your smile makes me forget who I am for awhile,
I hope I can bring the past just for you,
Let my smile make you happy for awhile,
You just need to be happy…

Coz I know u not happy…
Today was a dream for me…
Coz of you…


I wrote this poem for a friend who is very pretty, smart, and very interesting. I hope to make her happy when she reads it… enjoy!
[i.e.z.A]